Skip to main content

نقاط قوت و نقاط ضعف تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی یا تبلیغات cpc دارای یک فرمول محاسبه است:

مدل «هزینه به ازای کلیک» معیاری برای محاسبه‌ی مخارجی است که تبلیغ‌دهندگان برای هر کلیک روی آگهی تبلیغاتی‌شان می‌پردازند. از آنجایی که قیمت‌های یک کمپین CPC ممکن است به واسطه‌ی حجم ترافیک، تعداد رقبا و غیره در طول اجرا تغییر کند، هزینه‌ی نهایی یک کمپین CPC را از تقسیم هزینه‌ی کل بر تعداد کل کلیک‌ها محاسبه می‌کنند. دو شیوه‌ی متفاوت برای محاسبه‌ی هزینه‌ی تبلیغات به ازای کلیک وجود دارد: یکی تعیین نرخ ثابت به ازای هر کلیک، و دیگری مزایده بر اساس پیشنهاد قیمت یا Bid. در هر دو حالت تبلیغ‌دهنده باید ارزش بالقوه‌ای که از هر کلیک ناشی می‌شود را در نظر بگیرد. ارزش یاد شده به بازدیدکننده‌ی مورد انتظار تبلیغ‌دهنده و عایدی کوتاه‌مدت و بلند‌مدت حاصل از این بازدید (معمولاً درآمد) بستگی خواهد داشت. مثل انواع دیگر تبلیغات، در تبلیغات CPC نیز هدفگیری حرف اول را می‌زند. منافع مخاطب هدف، نیت او، موقعیت جغرافیایی و روز و ساعت از جمله عواملی هستند که معمولاً در کمپین‌های CPC دخالت دارند.

حال که متوجه شدیم هزینه کمپین تبلیغات کلیکی از چه طریقی محاسبه میشود بهتر است مروری بر نقاط قوت و نقات ضعف تبلیغات کلیکی نیز داشته باشیم. در ادامه به این موارد به صورت تایتل وار اشاره شده است.

نقاط قوت تبلیغات کلیکی:

  • دنبال کردن آمار کلیک به شدت سرراست است؛ کاربر یا روی یک آگهی کلیک کرده یا نکرده.
  • تبلیغ‌دهنده تنها در ازای کلیک‌هایی که روی آگهی شده هزینه پرداخت می‌کند؛ یعنی بازدید‌ها رایگان هستند.
  • ریسک هزینه‌ی بیش از اندازه و بی‌بازده روی تبلیغات کاهش می‌یابد چرا که تنها بابت ترافیکی هزینه پرداخت می‌شود که در واقع به سمت سایت تبلیغ‌دهنده هدایت شده است.
  • در اغلب مواقع می‌توان به صورت لحظه‌ای هزینه‌ی کلیک یا بودجه‌ی کمپین تبلیغاتی را بنا به نیاز تغییر داد.
  • کمپین‌های CPC که به درستی طراحی و بهینه‌سازی شده باشند می‌توانند ترافیک قابل توجهی به سمت تبلیغ‌دهنده هدایت کنند.
  • تبلیغات CPC برای کسانی که بازگشت حاصل از سرمایه‌گذاری (ROI) خود را دنبال می کنند می‌تواند مقرون به صرفه‌تر از CPM تمام شود

نقاط ضعف کمپین‌ تبلیغات کلیکی:

  • در تبلیغات CPC مزایده‌ای نظیر گوگل ادوردز بر سر ترافیک میان چند تبلیغ‌دهنده رقابت وجود دارد. در نتیجه هزینه‌ی تمام‌شده‌ی این مدل تبلیغات گاهی اوقات بالا می‌رود و برای بازیگران کوچک‌تر مقرون به صرفه نخواهد بود.
  • از طرف دیگر نیز ممکن است ترافیکی جذب نکنید.
  • کلیک‌هایی که به سمت تبلیغ‌دهنده روانه می‌شوند لزوماً به تبدیل منجر نخواهند شد. علت این امر می‌تواند ضعف صفحه‌ی فرود در متقاعد کردن بازدید کننده یا حتی کلیک‌های اتفاقی باشد. با این حال صرف اینکه کلیک به مشتری تبدیل نشده به معنای این نیست که در آینده هم نخواهد شد.
  • تبلیغات کلیکی هم می‌تواند کمی پیچیده شود و برای نتیجه گرفتن باید حتماً حواستان به کاری که انجام می‌دهید باشد.

منبع: رایکا

Comments

Popular posts from this blog

اطلاعات جعبه سیاه پرواز اوکراین 752

اطلاعات جعبه سیاه پرواز اوکراین 752 یک پرواز مسافربری متعلق به هواپیمایی بین‌المللی اوکراین از مبدأ تهران به مقصد کی‌یف بود که هدف شلیک پدافند هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفته و ساقط شد. این هواپیما در ۱۸ دی ۱۳۹۸ (۸ ژانویه ۲۰۲۰) ساعت ۶:۱۹ صبح، اندکی پس از برخاستن از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی هدف دو موشک قرار گرفت که به فاصلهٔ ۲۴ ثانیه از سامانهٔ موشکی تور پدافند هوایی سپاه پاسداران شلیک شدند و کمی بعد این هواپیما در نزدیکی شاهدشهر استان تهران سقوط کرد. همهٔ ۱۷۶ سرنشین این پرواز جان باختند. ویکی پدیا اما اکنون اطلاعات جعبه سیاه این هواپیما که مدت ها در دست دولت ایران بود بازخوانی شد. بازخوانی جعبه‌های سیاه در فاصله ۲۷ تیر تا سوم مردادماه در آزمایشگاه بررسی سانحه دفتر تحقیقات و تحلیل ایمنی هواپیمایی کشوری فرانسه انجام شد. تورج دهقانی زنگنه، رئیس سازمان هواپیمایی می‌گوید: هر سه نفر در کابین، که شامل دوخلبان و یک معلم پرواز بود متوجه شرایط غیر عادی شدند و متناسب با شرایط تا آخرین لحظه در حال کنترل و هدایت هواپیما به سمت فرودگاه امام خمینی بودند. وی یکشنبه دوم شهریو...

سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی 737

سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی 737 ستاد کل نیروهای مسلح ایران اعلام کرده که هواپیمای مسافربری اوکراینی "بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد" هدف پدافند ضدهوایی قرار گرفته و سرنگون شده است. خبرگزاری‌های ایران صبح شنبه، یازدهم ژانویه - ۲۱ دی ماه، با صدور اطلاعیه‌ای از ستاد مشترک نیروهای مسلح این کشور ساقط شدن هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین را بر اثر اصابت موشک ضد هوایی اعلام کردند .این در حالی است که مقام های ایرانی طی دو روز گذشته بارها اخبار و ادعای مقام های کشورهای غربی درباره شواهد مرتبط با هدف قرار گرفتن این هواپیما را قویا تکذیب و آن را غیر ممکن خوانده بودند و اصرار داشتند که سقوط هواپیما به علت اصابت موشک تهمتی از آمریکا و ریاست جمهوری آمریکا؛ دونالد ترامپ؛ است که می خواستند لذت شیرین پیروزی سپاه پاسداران در حمله موشکی به پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق را از ملت ایران و سپاه پاسداران بگیرند. این بیانیه در حالی صادر شد که مقام‌های ایران در دو روز گذشته بارها تاکید کرده بودند که هیچ موشکی در زمان سانحه سقوط ب...

انواع سنتور - بخش دوم

خرید سنتور | انواع سنتور سنتورها در انواع مختلفی تولید میشوند. سازنده های سنتور معمولا نام خود را به عنوان برند سنتور بر روی سنتور درج میکنند. همانطور که در مقاله های قبلی و بعدی به کرات به این نکته اشاره شده است که برند سنتور باید در زمان خرید سنتور فاکتور مهمی برای شما باشد. به عنوان مثال استاد صادقی که از سازنده های به نام سنتور در ایران هستند سنتور های خود را با برند سنتور صادقی عرضه می کند. در این مطلب میخواهم به برخی از سنتور های صادقی اشاره کنم و آنها را از لحاظ ساختمان و مواد به کار رفته در آنها بیشتر مورد بررسی قرار دهم. سنتور صادقی 12 خرک مینیاتور سنتور صادقی ۱۲ خرک مینیاتور، یکی از مدل های کامل ساخته شده توسط کارگاه استاد موسوی است. همانگونه که در عنوان این سنتور ذکر شده است، تعداد خرک های آن از حالت متداول ۹ تایی بیشتر است و این ویژگی باعث می شود که این ساز فواصل بیشتری را در گستره صوتی خود پوشش بدهد. تعداد بیشتر نیم پرده ها و ریز پرده هایی که می توان بر روی این سنتور داشت، امکان نواختن قطعات متنوعی از دستگاه های موسیقی ایرانی را فراهم می آورد و از ای...