Skip to main content

نقاط قوت و نقاط ضعف تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی یا تبلیغات cpc دارای یک فرمول محاسبه است:

مدل «هزینه به ازای کلیک» معیاری برای محاسبه‌ی مخارجی است که تبلیغ‌دهندگان برای هر کلیک روی آگهی تبلیغاتی‌شان می‌پردازند. از آنجایی که قیمت‌های یک کمپین CPC ممکن است به واسطه‌ی حجم ترافیک، تعداد رقبا و غیره در طول اجرا تغییر کند، هزینه‌ی نهایی یک کمپین CPC را از تقسیم هزینه‌ی کل بر تعداد کل کلیک‌ها محاسبه می‌کنند. دو شیوه‌ی متفاوت برای محاسبه‌ی هزینه‌ی تبلیغات به ازای کلیک وجود دارد: یکی تعیین نرخ ثابت به ازای هر کلیک، و دیگری مزایده بر اساس پیشنهاد قیمت یا Bid. در هر دو حالت تبلیغ‌دهنده باید ارزش بالقوه‌ای که از هر کلیک ناشی می‌شود را در نظر بگیرد. ارزش یاد شده به بازدیدکننده‌ی مورد انتظار تبلیغ‌دهنده و عایدی کوتاه‌مدت و بلند‌مدت حاصل از این بازدید (معمولاً درآمد) بستگی خواهد داشت. مثل انواع دیگر تبلیغات، در تبلیغات CPC نیز هدفگیری حرف اول را می‌زند. منافع مخاطب هدف، نیت او، موقعیت جغرافیایی و روز و ساعت از جمله عواملی هستند که معمولاً در کمپین‌های CPC دخالت دارند.

حال که متوجه شدیم هزینه کمپین تبلیغات کلیکی از چه طریقی محاسبه میشود بهتر است مروری بر نقاط قوت و نقات ضعف تبلیغات کلیکی نیز داشته باشیم. در ادامه به این موارد به صورت تایتل وار اشاره شده است.

نقاط قوت تبلیغات کلیکی:

  • دنبال کردن آمار کلیک به شدت سرراست است؛ کاربر یا روی یک آگهی کلیک کرده یا نکرده.
  • تبلیغ‌دهنده تنها در ازای کلیک‌هایی که روی آگهی شده هزینه پرداخت می‌کند؛ یعنی بازدید‌ها رایگان هستند.
  • ریسک هزینه‌ی بیش از اندازه و بی‌بازده روی تبلیغات کاهش می‌یابد چرا که تنها بابت ترافیکی هزینه پرداخت می‌شود که در واقع به سمت سایت تبلیغ‌دهنده هدایت شده است.
  • در اغلب مواقع می‌توان به صورت لحظه‌ای هزینه‌ی کلیک یا بودجه‌ی کمپین تبلیغاتی را بنا به نیاز تغییر داد.
  • کمپین‌های CPC که به درستی طراحی و بهینه‌سازی شده باشند می‌توانند ترافیک قابل توجهی به سمت تبلیغ‌دهنده هدایت کنند.
  • تبلیغات CPC برای کسانی که بازگشت حاصل از سرمایه‌گذاری (ROI) خود را دنبال می کنند می‌تواند مقرون به صرفه‌تر از CPM تمام شود

نقاط ضعف کمپین‌ تبلیغات کلیکی:

  • در تبلیغات CPC مزایده‌ای نظیر گوگل ادوردز بر سر ترافیک میان چند تبلیغ‌دهنده رقابت وجود دارد. در نتیجه هزینه‌ی تمام‌شده‌ی این مدل تبلیغات گاهی اوقات بالا می‌رود و برای بازیگران کوچک‌تر مقرون به صرفه نخواهد بود.
  • از طرف دیگر نیز ممکن است ترافیکی جذب نکنید.
  • کلیک‌هایی که به سمت تبلیغ‌دهنده روانه می‌شوند لزوماً به تبدیل منجر نخواهند شد. علت این امر می‌تواند ضعف صفحه‌ی فرود در متقاعد کردن بازدید کننده یا حتی کلیک‌های اتفاقی باشد. با این حال صرف اینکه کلیک به مشتری تبدیل نشده به معنای این نیست که در آینده هم نخواهد شد.
  • تبلیغات کلیکی هم می‌تواند کمی پیچیده شود و برای نتیجه گرفتن باید حتماً حواستان به کاری که انجام می‌دهید باشد.

منبع: رایکا

Comments

Popular posts from this blog

تار بهتر است یا سه تار

تار بهتر است یا سه تار بسیاری از علاقه مندان به موسیقی از تفاوت های جزیی تار و سه تار اطلاع ندارند و هنرآموز مبتدی در هنگام خرید تار یا خرید سه تار تردد دارد که کدام یک را انتخاب کند. تار و سه تار هر دو از دسته سازهای زهی زخمه ای (یا زهی مضرابی) به حساب می‌آیند، با این تفاوت که سه تار با ناخن (انگشت سبابه دست راست) نواخته می‌شود اما تار را بوسیله یک مضراب فلزی که بخش انتهایی آن از موم عسل طبیعی ساخته می‌شود (تا به تناسب راحتی دست نوازنده تغییر شکل دهد) می‌نوازند. هر دوی این سازها به نوعی ریشه در ساز ایرانی و باستانی بربت (که بعدها “عود” اعراب و “لوت” اروپایی‌ها از روی آن ساخته شد) دارند، به این معنا که از یک کاسه تشدید صوت (کاسه رزنانس)، یک دسته (شامل بخشی اصلی و سردسته) و سیم‌هایی که بر روی دسته و کاسه کشیده شده‌اند بعنوان اجزای اصلی تشکیل می‌شوند. تاریخچه تار - تاریخچه سه تار شوربختانه تاریخچه دقیقی درباره منشاء این دو ساز وجود ندارد، اما می‌توان به استناد یافته‌های تاریخی و روایات گفت که بدون شک تار و سه تار متعلق به ایران و در کل سرزمین‌های آریایی هستند و بر اساس آثا

کدوم دانشگاه برم؟

کدوم دانشگاه برم؟ همه ما زمانی که تحصیلات متوسطه رو تموم می کنیم به این فکر میکنیم حالا باید کدوم دانشگاه برم ؟؟ چه رشته ای بخونم؟؟ یعنی دو تا چالش داریم اول انتخاب رشته مورد نظرمون تو دانشگاه و بعد انتخاب دانشگاهی که میخوایم توش تحصیل کنیم و معمولا همه با خودمون می گیم حالا فعلا صبر کن ججواب کنکور که اومد موقع انتخاب رشته روی چالش دوم فوکوس بیشتری می کنم؛ ولی واقعیت اینه که دانشگاه محل تحصیل آینده شما رو می تونه دگرگون کنه و این خیلی مهمه از همون اول رو چه دانشگاهی تمرکز کردید. کدوم دانشگاه به روحیات شما سازگار؟ از محیط کدوم دانشگاه خوشتون میاد. چالش کدوم دانشگاه برم؟ یه چالشی مهمیه که جاهای زیادی اومدن به این سوال پاسخ دادند. اگه تو گوگل سرچ کنید کدوم دانشگاه برم احتمالا چشمتون به سایت استادیو (ostadio.com) بخوره. اینجا خیلی قشنگ داره این چالش رو حل می کنه و بهتون کمک میکنه که دانشگاه مورد نظرتون رو برای تحصیل انتخاب کنید. شاید الان با خودتون بگید که در مقاطع بالاتر تحصیل هم این چالش رو داریم مثلا انتخاب رشته ارشد، انتخاب رشته دکترا و من در اینجا میگم بله !!!! ؟؟؟؟

چرا باید از خشکشویی آنلاین استفاده کرد

فواید استفاده از خشکشویی آنلاین انتخاب مواد مناسب در خشکشویی آنلاین و البته خشکشویی سنتی برای شست و شوی البسه از مواد و شوینده های مناسب کمک گرفته می شود. در گذشته برای شست و شوی لباس از مواد شیمیایی استفاده می شد. شواهد بررسی نشان می دهد که محلول های شیمیایی استفاده شده در خشک شویی ها، ضررهای زیادی به بافت لباس می رسانند. به همین خاطر امروزه استفاده از محلول های شیمیایی برای شست و شو منقضی شده است. اهمیت دادن به جنس لباس بسیاری از نیروهای متخصص در خشک شویی، سابقه کار در خشکشویی را داشته اند و از جنس های مختلف لباس آگاهی دارند. لباس ها از جنس های مختلفی تولید شده اند. بنابراین برای شست و شوی نیاز به تنظیم دما، انتخاب شوینده و پاک کننده مناسب و ... دارند. برخی از پارچه ها بسیار حساس می باشند. بنابراین دمای بالا می تواند به بافت پارچه آسیب برساند. برخی از شوینده ها قدرت بالایی در شست و شو دارند و می توانند به بافت لباس آسیب وارد کنند. شست و شوی گسترده در خشکشویی مجهز به کلیه نکات مهم و کاربردی در شست و شوی البسه توجه می شود. خدمات خ