Skip to main content

کاربرد تبلیغات کلیکی چیست

کاربرد تبلیغات کلیکی

پرداخت به ازای کلیک یا PPC نام مدلی از تبلیغات اینترنتی است که در آن بازدیدکنندگان تبلیغات به وب‌سایت، اپلیکیشن موبایل یا رسانه‌ای دیگر هدایت می‌شوند و تبلیغ‌دهنده بر اساس تعداد کلیک‌ها و مراجعه به رسانه خود، به نمایش‌دهنده هزینه تبلیغات را پرداخت می‌کند. این روش در زمان خود نوآوری در صنعت تبلیغات اینترنتی محسوب می‌شد و به مرور جایگزین متدهای سنتی تبلیغات بنری (مدت‌دار) و پرداخت به ازای تعداد نمایش شد. مدل‌های پیشرفته‌تر و پیچیده‌تری از تبلیغات کلیکی نیز هم‌اکنون در حال بهره‌برداری هستند که به عنوان مثال می‌توان به پرداخت به ازای منجر شدن به خرید اشاره کرد.

مدل «هزینه به ازای کلیک» بیش از هر جای دیگر در تبلیغات موتور‌های جستجو مثل تبلیغات گوگل ادوردز کاربرد دارد. تبلیغ‌دهندگان این جویشگر‌ها معمولاً روی کلمات یا اصطلاحات کلیدی بازار هدف خود پیشنهاد قیمت می‌دهند. در کنار تبلیغات بنری رسانه‌ها، برخی شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک و توییتر نیز مدل تبلیغات کلیکی را به عنوان یکی از گزینه‌های تبلیغاتی در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهند.

به طور کلی این مدل هم در دنیای وب و هم در دنیای بازاریابی موبایلی کاربرد دارد. در تبلیغات موبایلی نیز در ازای هر کلیک، تبلیغ‌دهنده بدهکار و نمایش‌دهنده طلبکار می‌شود. تبلیغ‌دهنده‌ها شاید مدل کلیکی را به مدل هزینه به ازای بازدید ترجیح دهند چرا که در ازای اقدامی عملی هزینه می‌پردازند. از طرف دیگر نمایش‌دهنده نیز ممکن است مدل سودآورتر یا قابل اتکا‌تر را برای درآمدزایی ترجیح دهد.

درآمد تبلیغات کلیکی برای نمایش‌دهنده‌ای که جایگاه تبلیغاتی دارد، بسته به کیفیت هدف‌گیری آگهی می‌تواند متفاوت باشد. در نتیجه، اغلب نمایش‌دهندگان و تبلیغ‌دهندگان به منظور بهینه‌سازی حجم تبلیغات و هزینه‌های خود، ترکیبی از مدل‌های تبلیغات CPC و CPM یا سایر مدل‌های درآمدی را به کار می‌گیرند. علاوه بر این، مدل تبلیغات CPC شاید بیشتر به درد تبلیغ‌دهندگانی بخورد که به جای هدفگیری بخش‌های پایینی قیف فروش و ترغیب به تبدیل نهایی، به دنبال جلب مشارکت گسترده در سطح پهن‌تر این قیف و تبدیل‌های کوچک‌تر هستند.


تبلیغات کلیکی

هدف از تبلیغات کلیکی یا تبلیغات CPC چیست؟

مدل هزینه به ازای کلیک در کنار مدل‌های هزینه به ازای بازدید (CPM) و هزینه به ازای اکشن (CPA) برای ارزیابی اثربخشی و سودآوری بازاریابی اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مزیتی که مدل کلیکی نسبت به تبلیغات CPM دارد این است که تا حدی گویای اثربخشی تبلیغات یاد شده نیز خواهد بود. در واقع با بررسی تعداد کلیک‌ها می‌توان میزان توجه یا علاقه‌ی کاربر به آگهی را تا حدی ارزیابی کرد. در واقع اگر هدف اصلی یک آگهی تبلیغاتی کلیک خوردن یا به بیان دقیق‌تر هدایت ترافیک به سمت مقصدی مشخص باشد، مدل تبلیغات کلیکی بهترین معیار برای آن به شمار می‌رود.


منبع: https://raykaad.com/cost-per-click/

Comments

Popular posts from this blog

اطلاعات جعبه سیاه پرواز اوکراین 752

اطلاعات جعبه سیاه پرواز اوکراین 752 یک پرواز مسافربری متعلق به هواپیمایی بین‌المللی اوکراین از مبدأ تهران به مقصد کی‌یف بود که هدف شلیک پدافند هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفته و ساقط شد. این هواپیما در ۱۸ دی ۱۳۹۸ (۸ ژانویه ۲۰۲۰) ساعت ۶:۱۹ صبح، اندکی پس از برخاستن از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی هدف دو موشک قرار گرفت که به فاصلهٔ ۲۴ ثانیه از سامانهٔ موشکی تور پدافند هوایی سپاه پاسداران شلیک شدند و کمی بعد این هواپیما در نزدیکی شاهدشهر استان تهران سقوط کرد. همهٔ ۱۷۶ سرنشین این پرواز جان باختند. ویکی پدیا اما اکنون اطلاعات جعبه سیاه این هواپیما که مدت ها در دست دولت ایران بود بازخوانی شد. بازخوانی جعبه‌های سیاه در فاصله ۲۷ تیر تا سوم مردادماه در آزمایشگاه بررسی سانحه دفتر تحقیقات و تحلیل ایمنی هواپیمایی کشوری فرانسه انجام شد. تورج دهقانی زنگنه، رئیس سازمان هواپیمایی می‌گوید: هر سه نفر در کابین، که شامل دوخلبان و یک معلم پرواز بود متوجه شرایط غیر عادی شدند و متناسب با شرایط تا آخرین لحظه در حال کنترل و هدایت هواپیما به سمت فرودگاه امام خمینی بودند. وی یکشنبه دوم شهریو...

سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی 737

سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی 737 ستاد کل نیروهای مسلح ایران اعلام کرده که هواپیمای مسافربری اوکراینی "بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد" هدف پدافند ضدهوایی قرار گرفته و سرنگون شده است. خبرگزاری‌های ایران صبح شنبه، یازدهم ژانویه - ۲۱ دی ماه، با صدور اطلاعیه‌ای از ستاد مشترک نیروهای مسلح این کشور ساقط شدن هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین را بر اثر اصابت موشک ضد هوایی اعلام کردند .این در حالی است که مقام های ایرانی طی دو روز گذشته بارها اخبار و ادعای مقام های کشورهای غربی درباره شواهد مرتبط با هدف قرار گرفتن این هواپیما را قویا تکذیب و آن را غیر ممکن خوانده بودند و اصرار داشتند که سقوط هواپیما به علت اصابت موشک تهمتی از آمریکا و ریاست جمهوری آمریکا؛ دونالد ترامپ؛ است که می خواستند لذت شیرین پیروزی سپاه پاسداران در حمله موشکی به پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق را از ملت ایران و سپاه پاسداران بگیرند. این بیانیه در حالی صادر شد که مقام‌های ایران در دو روز گذشته بارها تاکید کرده بودند که هیچ موشکی در زمان سانحه سقوط ب...

انواع سنتور - بخش دوم

خرید سنتور | انواع سنتور سنتورها در انواع مختلفی تولید میشوند. سازنده های سنتور معمولا نام خود را به عنوان برند سنتور بر روی سنتور درج میکنند. همانطور که در مقاله های قبلی و بعدی به کرات به این نکته اشاره شده است که برند سنتور باید در زمان خرید سنتور فاکتور مهمی برای شما باشد. به عنوان مثال استاد صادقی که از سازنده های به نام سنتور در ایران هستند سنتور های خود را با برند سنتور صادقی عرضه می کند. در این مطلب میخواهم به برخی از سنتور های صادقی اشاره کنم و آنها را از لحاظ ساختمان و مواد به کار رفته در آنها بیشتر مورد بررسی قرار دهم. سنتور صادقی 12 خرک مینیاتور سنتور صادقی ۱۲ خرک مینیاتور، یکی از مدل های کامل ساخته شده توسط کارگاه استاد موسوی است. همانگونه که در عنوان این سنتور ذکر شده است، تعداد خرک های آن از حالت متداول ۹ تایی بیشتر است و این ویژگی باعث می شود که این ساز فواصل بیشتری را در گستره صوتی خود پوشش بدهد. تعداد بیشتر نیم پرده ها و ریز پرده هایی که می توان بر روی این سنتور داشت، امکان نواختن قطعات متنوعی از دستگاه های موسیقی ایرانی را فراهم می آورد و از ای...