Skip to main content

تبلیغات آنلاین در مقابل تبلیغات آفلاین

تبلیغات آنلاین با تبلیغات آفلاین چه تفاوتی دارند؟

طبیعی است متخصصین و مشاورین دیجیتال مارکتینگ طرفدار پر و پا قرص تبلیغات آنلاین باشند، اما تبلیغات آفلاین مثل آگهی‌های تلویزیونی، چاپی و محیطی، هنوز که هنوز است نقش بارزی در کمپین‌های تبلیغاتی ایفا می‌کنند. حتی با وجود رشد انفجاری تبلیغات دیجیتالی در دنیای امروز، پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند کل هزینه‌ی تبلیغات آنلاین در سطح جهان تا سال ۲۰۲۰ به پای هزینه‌ای که برای تبلیغات آفلاین می‌شود نخواهد رسید.

از آنجایی که هر رسانه‌ای نقاط ضعف و قوت خود را دارد، هدف از نگارش چنین مطلبی کوبیدن یکی در برابر دیگری نیست. بلکه باید روی این نگاه تمرکز داشت که تبلیغات آنلاین و آفلاین چقدر خوب می‌توانند در کنار یکدیگر قرار بگیرند و برای یکدیگر نقش «مکمل» داشته باشند. انقلاب فناوری به معنای آن نیست که بازاریابی سنتی را باید به طور کامل کنار گذاشت. بلکه می‌توان از فناوری برای بهبود آن کمک گرفت و محدودیت‌های آن را دور زد.


تبلیغات آنلاین

تبلیغات آنلاین و آفلاین کنار هم

اما سوال اینجاست که چگونه باید از تبلیغات آنلاین و آفلاین در کنار یکدیگر استفاده کرد؟ در چنین مواقعی نمی‌توان قیف خرید را در نظر گرفت و در طرح‌ریزی استراتژی به بیراهه رفت.

می‌توان کل استراتژی را آفلاین یا آنلاین طراحی کرد، از سطح آگاهی گرفته تا تعامل، نیت خرید و در نهایت تبدیل. اما اگر این دو در بخش‌های مختلف سفر مشتری (Customer Journey) با هم مورد استفاده قرار بگیرند می‌توانند اثربخشی بیشتری از خود نشان دهند. در واقع می‌توان گفت موفق‌ترین تجربه‌ها در این زمینه روی خلق مسیری ایده‌آل برای مشتری با نقاط تماس آفلاین و آنلاین تمرکز دارند و در آنها از آگهی‌هایی استفاده می‌شود که با رویکرد چندکاناله، مکمل یکدیگر واقع می‌شوند.

تبلیغات آفلاین برد بسیار گسترده‌ای دارند و می‌توانند به مخاطبی دسترسی پیدا کنند که هیچ‌گاه نمی‌توان در فضای آنلاین به آنها دسترسی داشت. اما اجرای تبلیغات آفلاین، به خاطر هزینه‌های بیلبورد، بنر، تبلیغات رادیویی یا تلویزیونی و غیره، مخارج سنگینی دارد. از طرف دیگر شاید بتوان گفت تبلیغات آفلاین می‌تواند در مقایسه با کانال‌های آنلاین تبلیغات، هزینه به ازای (۱۰۰۰) بازدید یا CPM ارزان‌تری داشته باشد. تبلیغات آنلاین نیز به خاطر بُرد ظریف‌تر، بازگشت سرمایه‌ی بهتر (ROI)، و قابلیت اندازه‌گیری‌اش مفید واقع می‌شود؛ اما ممکن است در مقایسه با تلویزیون، هزینه به ازای (۱۰۰۰) بازدید بیشتری داشته باشد.

به بیان دیگر، تبلیغات آفلاین برای فعالیت‌های مرتبط با بخش بالایی قیف فروش که در آنها بُرد بیشتر و آگاهی از برند مهم است مناسب‌تر شمرده می‌شود. در حالی که با حرکت به سمت بخش‌های پایینی این قیف، بازاریابی تبدیل محور و مبتنی بر جذب مشتری روی کانال‌های آنلاین بهتر جواب می‌دهد؛ مثل تبلیغات CPA یا تبلیغات CPI.


منبع: رایکااَد

Comments

Popular posts from this blog

اطلاعات جعبه سیاه پرواز اوکراین 752

اطلاعات جعبه سیاه پرواز اوکراین 752 یک پرواز مسافربری متعلق به هواپیمایی بین‌المللی اوکراین از مبدأ تهران به مقصد کی‌یف بود که هدف شلیک پدافند هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفته و ساقط شد. این هواپیما در ۱۸ دی ۱۳۹۸ (۸ ژانویه ۲۰۲۰) ساعت ۶:۱۹ صبح، اندکی پس از برخاستن از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی هدف دو موشک قرار گرفت که به فاصلهٔ ۲۴ ثانیه از سامانهٔ موشکی تور پدافند هوایی سپاه پاسداران شلیک شدند و کمی بعد این هواپیما در نزدیکی شاهدشهر استان تهران سقوط کرد. همهٔ ۱۷۶ سرنشین این پرواز جان باختند. ویکی پدیا اما اکنون اطلاعات جعبه سیاه این هواپیما که مدت ها در دست دولت ایران بود بازخوانی شد. بازخوانی جعبه‌های سیاه در فاصله ۲۷ تیر تا سوم مردادماه در آزمایشگاه بررسی سانحه دفتر تحقیقات و تحلیل ایمنی هواپیمایی کشوری فرانسه انجام شد. تورج دهقانی زنگنه، رئیس سازمان هواپیمایی می‌گوید: هر سه نفر در کابین، که شامل دوخلبان و یک معلم پرواز بود متوجه شرایط غیر عادی شدند و متناسب با شرایط تا آخرین لحظه در حال کنترل و هدایت هواپیما به سمت فرودگاه امام خمینی بودند. وی یکشنبه دوم شهریو...

سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی 737

سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی 737 ستاد کل نیروهای مسلح ایران اعلام کرده که هواپیمای مسافربری اوکراینی "بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد" هدف پدافند ضدهوایی قرار گرفته و سرنگون شده است. خبرگزاری‌های ایران صبح شنبه، یازدهم ژانویه - ۲۱ دی ماه، با صدور اطلاعیه‌ای از ستاد مشترک نیروهای مسلح این کشور ساقط شدن هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین را بر اثر اصابت موشک ضد هوایی اعلام کردند .این در حالی است که مقام های ایرانی طی دو روز گذشته بارها اخبار و ادعای مقام های کشورهای غربی درباره شواهد مرتبط با هدف قرار گرفتن این هواپیما را قویا تکذیب و آن را غیر ممکن خوانده بودند و اصرار داشتند که سقوط هواپیما به علت اصابت موشک تهمتی از آمریکا و ریاست جمهوری آمریکا؛ دونالد ترامپ؛ است که می خواستند لذت شیرین پیروزی سپاه پاسداران در حمله موشکی به پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق را از ملت ایران و سپاه پاسداران بگیرند. این بیانیه در حالی صادر شد که مقام‌های ایران در دو روز گذشته بارها تاکید کرده بودند که هیچ موشکی در زمان سانحه سقوط ب...

انواع سنتور - بخش دوم

خرید سنتور | انواع سنتور سنتورها در انواع مختلفی تولید میشوند. سازنده های سنتور معمولا نام خود را به عنوان برند سنتور بر روی سنتور درج میکنند. همانطور که در مقاله های قبلی و بعدی به کرات به این نکته اشاره شده است که برند سنتور باید در زمان خرید سنتور فاکتور مهمی برای شما باشد. به عنوان مثال استاد صادقی که از سازنده های به نام سنتور در ایران هستند سنتور های خود را با برند سنتور صادقی عرضه می کند. در این مطلب میخواهم به برخی از سنتور های صادقی اشاره کنم و آنها را از لحاظ ساختمان و مواد به کار رفته در آنها بیشتر مورد بررسی قرار دهم. سنتور صادقی 12 خرک مینیاتور سنتور صادقی ۱۲ خرک مینیاتور، یکی از مدل های کامل ساخته شده توسط کارگاه استاد موسوی است. همانگونه که در عنوان این سنتور ذکر شده است، تعداد خرک های آن از حالت متداول ۹ تایی بیشتر است و این ویژگی باعث می شود که این ساز فواصل بیشتری را در گستره صوتی خود پوشش بدهد. تعداد بیشتر نیم پرده ها و ریز پرده هایی که می توان بر روی این سنتور داشت، امکان نواختن قطعات متنوعی از دستگاه های موسیقی ایرانی را فراهم می آورد و از ای...