Skip to main content

شستشوی مبل در منزل

شستشوی مبل

این یک واقعیت از زندگی است که اثاثیه منزل ما کثیف خواهد شد. در اینجا ما از کثیف شدن مبل‌ها سخن می‌گوییم. ذرات گرد و خاک به ترک‌ها و شیارهای مبل راه پیدا می‌کنند، نوشیدنی‌ها روی آنها ریخته می‌شود و البته حیوانات خانگی نیز در کثیف کردن مبلمان بی‌ تأثیر نیستند. خوشبختانه، تمیز کردن مبل نسبتاً آسان است. تمام آنچه که شما نیاز دارید کمی زمان، برخی شوینده‌های مناسب و وسایلی مانند جاروبرقی و بخارشور است. در ادامه مطلب ما به شما آموزش می‌دهیم که چگونه شستشوی مبل خود را با روش خانگی انجام دهید.

1 همه ما در زمان جاروکشیدن منزل سطح مبل ها را نیز جارو می‎کشیم. اینجا نیز همان کار را باید انجام دهید اما با دقت بیشتر. تمام ذرات و آشغال های بزرگ را جارو بکشید. تمام سطح مبل را پاک کنید. در این مورد به نکات زیر دقت کنید:
1 - از لوله باریک جارو برای ورود به شکاف‌ها و پاک کردن آنها استفاده کنید.
2 - تمام سطوح کوسن‌ها را با جارو برقی جارو کنید.
3 - بالشتک‌ها را برداشته و پایه مبل را با جاروبرقی جارو کنید.


خشکشویی لباس

2 ممکن است لکه‌هایی روی سطح مبل وجود داشته باشد که گرد و غبار یا کثیفی زیادی در آن جمع شده است و با جاروکشیدن از بین نرود، می‌توانید از یک برس موی سفت برای از بین بردن این نوع از لکه‌ها استفاده کنید و دوباره جاروبرقی را برای مَکِش گرد و خاک آزاد شده استفاده کنید. سعی کنید هنگام استفاده از برس مو قدرت دست خود را بیشتر کنید، البته مراقب باشید که به پارچه مبل آسیب نرسانید.

3 ممکن است پرز لباس، فرش و یا موی بدن حیوانات خانگی روی سطح مبل قرار گرفته باشد که با جاروبرقی موفق به زدودن آنها نشوید. برای تمیز کردن آنها می‌توانید از غَلتک پرزدار استفاده کنید. غلتک را در یک جهت استفاده کنید تا موها و پرزهای جمع شده، دوباره به سطح مبل برنگردند. اطمینان حاصل کنید که از هیچ مویی غافل نشدید.

4 در ساخت و سازه بسیاری از مبل‌ها چوب و مواد تزیینی دیگری استفاده می‌شود. این نقاط نیز باید کاملا تمیز و پاک شود. شما می‌توانید شوینده مناسب را بر روی سطح اسپری کنید سپس با دستمال تمیز کنید البته پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری از تماس مستقیم شوینده به سطح مورد نظر، ابتدا بر روی پارچه مخصوص اسپری کنید و سپس سطح را تمیز کنید. اگر شوینده مخصوص سطح نیز در منزل نداشته باشید یک پاک‌کننده سطح چند منظوره کافی است.

5 این مرحله از کار براساس نوع و جنس پارچه مبل شما متفاوت است. معمولا باید یک برچسب در جایی که دیده نمی‌شود وجود داشته باشد که به شما می‌گوید روکش مبل از چه چیزی ساخته شده است. البته احتمالاً قبل از خریداری مبل نیز از نوع پارچه مبل مطلع باشید. وجود این برچسب‌ها از این جهت مهم است که معمولاً دستورالعمل‌هایی برای استفاده از محصولات پاک‌کننده روی پارچه دارند. در ادامه برخی از این اختصارات و نشانه ها را توضیح می‌دهیم که هر نماد به چه چیزی اشاره دارد:
W - به معنی استفاده از شوینده water-based به همراه یک بخارشور است.
WS - به این معنی است که شما می‌توانید یا از یک شوینده water-based به همراه بخارشور استفاده کنید یا شوینده‌هایی از نوع dry-cleaning. پاک‌کننده‌های dry-cleaning با مواد پرکلراتیلن شستشو را انجام می‌دهند و هیج اثری از آب در آنها نیست.
S - به این معنی است که شما فقط و فقط می‌توانید از یک روش dry-cleaning استفاده کنید.
Q - به این معنی است که مواد به کار رفته در ساخت مبل اورگانیک است و باید با استفاده از آب سرد شسته شوند.
X - به این معنی است که شما برای پاک کردن مو و زدودن پرزهای روی سطح مبل می‌توانید خدمات حرفه‌ای استفاده کنید.

منبع: حباب

Comments

Popular posts from this blog

تار بهتر است یا سه تار

تار بهتر است یا سه تار بسیاری از علاقه مندان به موسیقی از تفاوت های جزیی تار و سه تار اطلاع ندارند و هنرآموز مبتدی در هنگام خرید تار یا خرید سه تار تردد دارد که کدام یک را انتخاب کند. تار و سه تار هر دو از دسته سازهای زهی زخمه ای (یا زهی مضرابی) به حساب می‌آیند، با این تفاوت که سه تار با ناخن (انگشت سبابه دست راست) نواخته می‌شود اما تار را بوسیله یک مضراب فلزی که بخش انتهایی آن از موم عسل طبیعی ساخته می‌شود (تا به تناسب راحتی دست نوازنده تغییر شکل دهد) می‌نوازند. هر دوی این سازها به نوعی ریشه در ساز ایرانی و باستانی بربت (که بعدها “عود” اعراب و “لوت” اروپایی‌ها از روی آن ساخته شد) دارند، به این معنا که از یک کاسه تشدید صوت (کاسه رزنانس)، یک دسته (شامل بخشی اصلی و سردسته) و سیم‌هایی که بر روی دسته و کاسه کشیده شده‌اند بعنوان اجزای اصلی تشکیل می‌شوند. تاریخچه تار - تاریخچه سه تار شوربختانه تاریخچه دقیقی درباره منشاء این دو ساز وجود ندارد، اما می‌توان به استناد یافته‌های تاریخی و روایات گفت که بدون شک تار و سه تار متعلق به ایران و در کل سرزمین‌های آریایی هستند و بر اساس آثا

کدوم دانشگاه برم؟

کدوم دانشگاه برم؟ همه ما زمانی که تحصیلات متوسطه رو تموم می کنیم به این فکر میکنیم حالا باید کدوم دانشگاه برم ؟؟ چه رشته ای بخونم؟؟ یعنی دو تا چالش داریم اول انتخاب رشته مورد نظرمون تو دانشگاه و بعد انتخاب دانشگاهی که میخوایم توش تحصیل کنیم و معمولا همه با خودمون می گیم حالا فعلا صبر کن ججواب کنکور که اومد موقع انتخاب رشته روی چالش دوم فوکوس بیشتری می کنم؛ ولی واقعیت اینه که دانشگاه محل تحصیل آینده شما رو می تونه دگرگون کنه و این خیلی مهمه از همون اول رو چه دانشگاهی تمرکز کردید. کدوم دانشگاه به روحیات شما سازگار؟ از محیط کدوم دانشگاه خوشتون میاد. چالش کدوم دانشگاه برم؟ یه چالشی مهمیه که جاهای زیادی اومدن به این سوال پاسخ دادند. اگه تو گوگل سرچ کنید کدوم دانشگاه برم احتمالا چشمتون به سایت استادیو (ostadio.com) بخوره. اینجا خیلی قشنگ داره این چالش رو حل می کنه و بهتون کمک میکنه که دانشگاه مورد نظرتون رو برای تحصیل انتخاب کنید. شاید الان با خودتون بگید که در مقاطع بالاتر تحصیل هم این چالش رو داریم مثلا انتخاب رشته ارشد، انتخاب رشته دکترا و من در اینجا میگم بله !!!! ؟؟؟؟

چرا باید از خشکشویی آنلاین استفاده کرد

فواید استفاده از خشکشویی آنلاین انتخاب مواد مناسب در خشکشویی آنلاین و البته خشکشویی سنتی برای شست و شوی البسه از مواد و شوینده های مناسب کمک گرفته می شود. در گذشته برای شست و شوی لباس از مواد شیمیایی استفاده می شد. شواهد بررسی نشان می دهد که محلول های شیمیایی استفاده شده در خشک شویی ها، ضررهای زیادی به بافت لباس می رسانند. به همین خاطر امروزه استفاده از محلول های شیمیایی برای شست و شو منقضی شده است. اهمیت دادن به جنس لباس بسیاری از نیروهای متخصص در خشک شویی، سابقه کار در خشکشویی را داشته اند و از جنس های مختلف لباس آگاهی دارند. لباس ها از جنس های مختلفی تولید شده اند. بنابراین برای شست و شوی نیاز به تنظیم دما، انتخاب شوینده و پاک کننده مناسب و ... دارند. برخی از پارچه ها بسیار حساس می باشند. بنابراین دمای بالا می تواند به بافت پارچه آسیب برساند. برخی از شوینده ها قدرت بالایی در شست و شو دارند و می توانند به بافت لباس آسیب وارد کنند. شست و شوی گسترده در خشکشویی مجهز به کلیه نکات مهم و کاربردی در شست و شوی البسه توجه می شود. خدمات خ