Skip to main content

تبلیغات نصبی یا تبلیغات cpi

تبلیغات CPI یا تبلیغات نصبی چیست؟

عنوان CPI یا هزینه به ازای نصب ممکن است به شکلی ساده انگارانه ماهیت این فرایند را آسان نشان دهد. همان‌گونه که پیشتر توضیح دادیم و از نام آن نیز برمی‌آید، در تبلیغات نصبی (تبلیغات نصب اپلیکیشن)، تبلیغ‌دهنده زمانی هزینه‌ی تبلیغات خود را می پردازد که نصب جدیدی اتفاق افتاده باشد. آنچه در ادامه آمده به شما کمک می‌کند زیر و بم مدل CPI را بهتر درک کنید، اصول بازاریابی CPI (افزایش نصب اپلیکیشن) را بفهمید و پیش از راه‌اندازی کمپین خود، از تفاوت‌های آن با دیگر انواع تبلیغات موبایلی آگاهی یابید.

تبلیغات CPI یکی از شیوه‌هایی است که به واسطه‌ی آن می‌توان نسبت به بودجه‌ی تبلیغاتی و آورده‌ی آن دیدی تقریبی به دست آورد. در این مدل، تبلیغ‌دهنده تنها زمانی هزینه‌ی تبلیغ را می‌پردازد که نصب تازه‌ای به واسطه‌ی آن صورت گرفته باشد، نه صرفاً به خاطر دیده شدن آگهی . این موضوع باعث می‌شود پلتفرم‌های تبلیغاتی سعی کنند آگهی‌ها را در جایگاه‌هایی با نرخ تبدیل (Conversion Rate) بالا قرار دهند و آنها را به سمت مخاطب مناسب هدف بگیرند. با توجه به ارزش بالاتری که نصب اپلیکیشن نسبت به دیده شدن آگهی دارد، هزینه‌ی کمپین‌های CPI نیز به همین نسبت بالاتر خواهد بود. این میزان بسته به پلتفرم (iOS یا Android)، نوع آگهی و عوامل دیگر متغیر است.


تبلیغات نصبی

آیا می توان به تبلیغات نصب اپلیکیشن یا تبلیغات CPI تکیه کرد؟

در ماه می سال 2016، یکی از معتبرترین شرکت‌های تبلیغات موبایلی و تبلیغات اینترنتی در جهان، نمایش آمار‌های مربوط به کمپین‌های CPI مشتریانش را در گزارش‌های دوره‌ای عملکرد خود متوقف کرد. توجیه شرکت یاد شده برای این کار این بود: «مدل CPI هنوز نقش ویژه‌ی خود را دارد، اما در ارزیابی میزان موفقیت بازاریابی اپلیکیشن‌ها دیگر نباید آن را جزو معیار‌های اصلی به حساب آورد». منطق این حرف از گزارش‌های فزاینده‌ای نشأت می‌گرفت که از فروکش کردن «تب اپلیکیشن» میان کاربران موبایل خبر می‌دهند. بر اساس این گزارش‌ها، کاربران موبایل این روز‌ها به نسبت گذشته اپلیکیشن‌های کمتری نصب می‌کنند و از این تعداد نیز تعداد محدود‌تری را مورد استفاده قرار می‌دهند. به همین دلیل صرف نصب یک اپلیکیشن نمی‌تواند کماکان معیار خوبی برای سنجش میزان موفقیت آن باشد. اما با تمام این حرف‌ها، وقتی به جای محصولی که اساساً برای فروش اینترنتی در نظر گرفته شده صحبت از تبلیغ خود اپلیکیشن در میان باشد، CPI کماکان نسبت به CPM شاخص معتبر‌تری است. CPI برای اپلیکیشن‌های بازی نیز همچنان معیار فوق‌العاده‌ای به حساب می‌آید، به ویژه اگر پرداخت آن منوط به تحقق دستاوردی مشخص در آن بازی شود که به نوبه‌ی خود نشانه‌ی بسیار قوی‌تری از تعامل کاربر با آن نرم‌افزار خواهد بود تا صرفاً نصب برنامه. واضح است که ارائه‌دهندگان تبلیغات CPI از فروکش کردن تب اپلیکیشن در میان کاربران آگاهی دارند؛ این اطلاعات الفبای کارشان است. در ثانی راه‌های متعددی وجود دارد که از طریق آنها می‌توان به مدل هزینه به ازای نصب اهمیت ویژه‌ای بخشید و بر میزان موفقیت کمپین‌های CPI افزود. معیار‌های دیگری که در کنار CPI می‌توانید مد نظر قرار دهید Cost per Loyal User، Cost per Engagement یا Cost per Purchase (پرداخت به ازای خرید) هستند که مرز میان تعاریف آنها روز به روز در حال محو‌تر شدن است. این موارد را به طور کلی می‌توان زیر چتر تبلیغات CPA یا Cost per Action مخاطب قرار داد.


منبع: تبلیغات نصب اپلیکیشن

Comments

Popular posts from this blog

اطلاعات جعبه سیاه پرواز اوکراین 752

اطلاعات جعبه سیاه پرواز اوکراین 752 یک پرواز مسافربری متعلق به هواپیمایی بین‌المللی اوکراین از مبدأ تهران به مقصد کی‌یف بود که هدف شلیک پدافند هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفته و ساقط شد. این هواپیما در ۱۸ دی ۱۳۹۸ (۸ ژانویه ۲۰۲۰) ساعت ۶:۱۹ صبح، اندکی پس از برخاستن از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی هدف دو موشک قرار گرفت که به فاصلهٔ ۲۴ ثانیه از سامانهٔ موشکی تور پدافند هوایی سپاه پاسداران شلیک شدند و کمی بعد این هواپیما در نزدیکی شاهدشهر استان تهران سقوط کرد. همهٔ ۱۷۶ سرنشین این پرواز جان باختند. ویکی پدیا اما اکنون اطلاعات جعبه سیاه این هواپیما که مدت ها در دست دولت ایران بود بازخوانی شد. بازخوانی جعبه‌های سیاه در فاصله ۲۷ تیر تا سوم مردادماه در آزمایشگاه بررسی سانحه دفتر تحقیقات و تحلیل ایمنی هواپیمایی کشوری فرانسه انجام شد. تورج دهقانی زنگنه، رئیس سازمان هواپیمایی می‌گوید: هر سه نفر در کابین، که شامل دوخلبان و یک معلم پرواز بود متوجه شرایط غیر عادی شدند و متناسب با شرایط تا آخرین لحظه در حال کنترل و هدایت هواپیما به سمت فرودگاه امام خمینی بودند. وی یکشنبه دوم شهریو...

سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی 737

سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی 737 ستاد کل نیروهای مسلح ایران اعلام کرده که هواپیمای مسافربری اوکراینی "بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد" هدف پدافند ضدهوایی قرار گرفته و سرنگون شده است. خبرگزاری‌های ایران صبح شنبه، یازدهم ژانویه - ۲۱ دی ماه، با صدور اطلاعیه‌ای از ستاد مشترک نیروهای مسلح این کشور ساقط شدن هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین را بر اثر اصابت موشک ضد هوایی اعلام کردند .این در حالی است که مقام های ایرانی طی دو روز گذشته بارها اخبار و ادعای مقام های کشورهای غربی درباره شواهد مرتبط با هدف قرار گرفتن این هواپیما را قویا تکذیب و آن را غیر ممکن خوانده بودند و اصرار داشتند که سقوط هواپیما به علت اصابت موشک تهمتی از آمریکا و ریاست جمهوری آمریکا؛ دونالد ترامپ؛ است که می خواستند لذت شیرین پیروزی سپاه پاسداران در حمله موشکی به پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق را از ملت ایران و سپاه پاسداران بگیرند. این بیانیه در حالی صادر شد که مقام‌های ایران در دو روز گذشته بارها تاکید کرده بودند که هیچ موشکی در زمان سانحه سقوط ب...

انواع سنتور - بخش دوم

خرید سنتور | انواع سنتور سنتورها در انواع مختلفی تولید میشوند. سازنده های سنتور معمولا نام خود را به عنوان برند سنتور بر روی سنتور درج میکنند. همانطور که در مقاله های قبلی و بعدی به کرات به این نکته اشاره شده است که برند سنتور باید در زمان خرید سنتور فاکتور مهمی برای شما باشد. به عنوان مثال استاد صادقی که از سازنده های به نام سنتور در ایران هستند سنتور های خود را با برند سنتور صادقی عرضه می کند. در این مطلب میخواهم به برخی از سنتور های صادقی اشاره کنم و آنها را از لحاظ ساختمان و مواد به کار رفته در آنها بیشتر مورد بررسی قرار دهم. سنتور صادقی 12 خرک مینیاتور سنتور صادقی ۱۲ خرک مینیاتور، یکی از مدل های کامل ساخته شده توسط کارگاه استاد موسوی است. همانگونه که در عنوان این سنتور ذکر شده است، تعداد خرک های آن از حالت متداول ۹ تایی بیشتر است و این ویژگی باعث می شود که این ساز فواصل بیشتری را در گستره صوتی خود پوشش بدهد. تعداد بیشتر نیم پرده ها و ریز پرده هایی که می توان بر روی این سنتور داشت، امکان نواختن قطعات متنوعی از دستگاه های موسیقی ایرانی را فراهم می آورد و از ای...